Podczas pobytu spalamy sporą ilość kalorii.

Dobra płynące z użytkowania sauny znane były już ludziom w starożytności. Jest to bardzo dobry sposób na zadbanie o osobiste zdrowie jak również odprężenie. Chociaż istnieją pewne przeciwwskazania do korzystania z producent sauny fińskie, z którymi warto się zapoznać a także ewentualnie skonsultować się z lekarzem, to jednak większość osób może cieszyć się jej pozytywnym wpływem.

 

Możemy rozróżnić dwa główne typy saun: saunę suchą, czyli fińską a ponadto parową, zwaną inaczej sauną rzymską. Nie licząc tych dwóch będziemy mogli zobaczyć także m.in. saunę solną lub saunę na podczerwień (infra red). Sauna sucha charakteryzuje się tym, że temperatura powietrza mieści się między sześćdziesiąt a sto dziesięć stopni Celsjusza, natomiast wilgotność pozostaje na poziomie 5-15%. Co zyskamy, regularnie uczęszczając do sauny fińskiej? Z całą pewnością polepszy się odporność naszego organizmu! Dzięki głębokiemu rozluźnieniu naszych mięśni poczujemy pełny relaks, zminimalizujemy stres i pozbędziemy się niepożądanych efektów zmartwień.

 

Sauna pomoże oczyścić nam nasze skórę oraz ciało z toksyn a ponadto posiada pozytywny wpływ na nasz układ krążenia, ciśnienie a także pracę serca. Kolejną pozytywną cechą suchej sauny jest fakt, że w trakcie pobytu spalamy niemałą ilość kalorii, a to przekłada się na smukłość naszej figury. Jak powinniśmy przygotować się na seans w saunie? Należy zdjąć wszystkie części garderoby wraz z bielizną, biżuterią i obuwiem. Dobrze jest, dla higieny wziąć krótki prysznic oraz osłonięci własnym ręcznikiem możemy rozpocząć sesję w saunie. Warto zabrać z sobą drugi ręcznik, żeby móc na nim usiąść. W saunie nie powinniśmy przebywać dłużej niż 15 minut. Mówi się, by między ostatnim naszym posiłkiem a wejściem do sauny minęła przynajmniej jedna godzina. Nie powinno się również jeść i pić w trakcie sesji. Co jeszcze jest bardzo ważne, to fakt, iż z sauny czasem będziemy korzystać również z innymi osobami. Powinniśmy zachowywać się w taki sposób, aby każdy w saunie mógł się zrelaksować. Po odbytej sesji trzeba wziąć ponownie prysznic. Zalecamy, ażeby nie stosować płynów do mycia naszego ciała a także by opłukać się chłodną wodą. Warto odpocząć po całej sesji nawet do 30 minut. Bardzo dobrym pomysłem jest planowanie wizyty w saunie pod koniec dnia, gdy po zakończonym relaksie nie musimy już nigdzie się spieszyć.

 

Twój sen będzie znacznie głębszy a także lepszej jakości. A rankiem będziemy w pełni zregenerowani oraz wypoczęci. Z sauny będziemy mogli obecnie skorzystać w wielu placówkach. Dużo moteli, salonów SPA czy nawet agroturystyk oferuje klientom taką możliwość. Wielbiciele tej formy odprężenia mogą zainstalować saunę we własnym domu albo nawet w ogrodzie. Ostatnimi czasy na ogromnej popularności zyskują przenośne sauny bądź sauny beczki. Nie powinno nas dziwić, że tak wiele ludzi wybiera ten prosty sposób na sprawienie sobie przyjemności. Wykorzystywane już od wielu wieków, dla wielu z nas jest wręcz tradycyjną metodą zadbania o siebie. Jeśli nadal nie próbowałeś, nie zwlekaj dłużej i wybierz się do sauny, a Twój organizm na pewno będzie ci bardzo wdzięczny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top